Monday, September 25, 2017

Sukan SEA Pun Ada Nak Attack, Inikan Pulak Pesta Arak!!


Polis mengesahkan ada cubaan kumpulan pengganas Daesh dan Isis untuk menyerang majlis pembukaan dan penutup Sukan SEA KL 2017 yang lepas.

Itu sukan SEA, bukan kacau orang pun, ada jugak pengganas menyasarkan untuk di serang.

Sekarang Pakatan memperlekehkan amaran polis mengenai risiko keselamatan  kalau Festival Beer diteruskan.  Hanya kerana ia tidak berlaku sebelum ini, bukan bermaksud ia tidak akan berlaku selepas ini.

Bukan kata tak pernah berlaku langsung, sebelum ini pun ada sebuah kelab malam di Puchong yang di serang dengan bom tangan oleh kumpulan militan.  

Friday, September 22, 2017

Hasil Lawatan Mahathir Ke USA 1984, Tentera Dapat 'Keranda Terbang'


Mahathir sekarang sudah macam budak-budak.  Najib dapat sambutan meriah dari Rumah Putih, dia pun nak kata masa dia lawat Rumah Putih dulu, sambutannya lebih meriah lagi.

Bukan sedikit punya dulu, 1984 - 33 tahun lepas dan Mahathir cukup ingat segala perinciannya, termasuk kereta dan pesawat yang dia ada guna.  Bab RM 32.5 billion lesap pulak Mahathir dakwa tak tahu segalanya - tapi ini cerita lainlah.

Kenapa Mahathir perlu mengulang sejauh 33 tahun?  Sebab lawatan terakhir Mahathir ke Rumah Putih pada tahun 2002, tidak mendatangkan sebarang hasil melainkan menghabiskann duit rakyat berjuta-juta ringgit untuk membayar pelobi.

Itulah dikatakan, Mahathir ikut untung dia.  Kalau takda untung, benda lepas semua jadi cerita lama, ada untung, 33 tahun punya cerita pun macam berlaku semalam.

Diringkaskan, sementara Mahathir mengatakan lawatan Najib ke USA baru-baru ini berbentuk rasuah kerana ada perjanjian beli pesawat Boeing untuk MAS, dia terlupa lawatan 1984 tu kalau diperincikan adalah sebenarnya rasuah - yang turut memberi kesan kepada nyawa juruterbang tentera kita.

Thursday, September 21, 2017

Adakah Cadangan Beli PLUS, Akal Untuk Bawa Masuk Duit Mahathir?


Pelaburan KWSP dalam PLUS selama hari ini memberikan banyak keuntungan kepada pencarumnya hasil pulangan dividen yang baik.

Selain itu, 2 entiti yang memiliki PLUS sekarang ini (KWSP dan UEM) adalah berkaitan kerajaan sepenuhnya dan tidak boleh sewenang-wenang membuat keputusan mengenai kenaikan kadar tol yang dulu ditetapkan zaman Mahathir mesti naik setiap 3 tahun sekali, no matter what!!

Atau kerajaan kena bayar pampasan.

Sekarang ini ada pulak cadangan sebuah syarikat (dipercayai milik kroni Mahathir) untuk membeli PLUS sebanyak RM 32 billion dengan janji tidak akan menaik kadar tol sehingga perjanjian tamat.  Namun tidak ada jaminan saham ini tidak akan dijual kepada pihak lain yang berminat setelah mereka berjaya memilikinya nanti.

Monday, September 18, 2017

Dari Dulu Memang Mat Taib Tak Menambah Pun, Baru Sedar Ke?


Pakatan seperti diramal, mula meremeh-remehkan kemasukan semula Tan Sri Mohd Mohammad Taib ke dalam UMNO, kononnnya Mat Taib ini ada tak menambah, takde tak mengurang.  

Itu yang muda sikit, yang tua sangat pun sampai hati menyifatkan Mat Taib macam benda buruk, tak sedar dia tu sendiri dah 92 tahun.  Apa yang 'indah' lagi pasal tua umur 92 tahun ni?

Sebetulnya dari dulu pun memang Mat Taib ini seperti yang mereka cakap - tak menambah dan tak mengurang.  Itu yang kita hairan kenapa pergerakan masuk Mat Taib dari satu parti ke satu parti yang lain berkaitan Pakatan dianggap macam benda besar yang perlu diraikan.  Masuk PAS pun macam itu, masuk PKR pun macam itu.  Segala kata-kata baik dilemparkan kepadanya.

UMNO mengadakan sidang media ringkas (live pun tak dibenarkan) mengenai kemasukan semula Mat Taib ada kepentingan politik di dalamnya.  Nak menunjukkan bahawa keputusan membawa masuk bekas pengkhianat parti ini adalah dipersetujui sebulat suarat oleh Majlis Tertinggi dan kepimpinan UMNO Selangor sendiri - bukan keputusan Datuk Seri Najib Abd Razak seorang.

Friday, September 15, 2017

Najib: Tidak Logik Semua Orang Dalam Dunia Salah, Mahathir Saja Betul


Kalau dikirakan dengan tangan sekarang, dah ramai pemimpin utama dunia yang Datuk Seri Najib berjumpa - dalam tempoh  setahun kebelakangan ini sahaja.

Raja Arab Saudi, Presiden Russia, Presiden China, Perdana Menteri India, Presiden Perancis, Perdana Menteri Britain dan sebagainya.  Terbaru Presiden Amerika Syarikat pulak.  Ada yang datang sini, ada yang Najib datang berjumpa mengikut kepada keperluan halnya.

Semua ini bukan calang-calang orang ni.  Mereka mewakili negara yang bukan sahaja kuat dari segi ekonomi malah ketenteraan juga.  Bercakap tentang ketenteraan ni, termasuklah rangkaian perisikan dan sebagainya.

Wednesday, September 13, 2017

Najib Jelaskan Isu 1MDB Adalah Satu Pembohongan Mahathir/Pakatan


Siasatan DoJ mengenai dana berkaitan 1MDB di Amerika Syarikat adalah lanjutan dari laporan yang dibuat sendiri oleh operatif-operatif Mahathir, Khairudin dan Mathias.

Laporan mendakwa US dijadikan tempat melaburkan wang haram, memanglah DoJ ambil serius.  Keseriusan inilah yang menjadi kecoh di negara kita seolah-olah dakwaan itu benar-benar berlaku.

Tapi diakhirnya, tidak ada apa yang berlaku sehingga sekarang.  Saman yang kononnya telah difailkan, masih tidak ada tarikh perbicaraan dan diakhirnya kes itu dibekukan - konon untuk menantikan siasatan selanjutnya.

Siasatan apa lagi, bukan kata dah siasat semua ke?  Sebetulnya tidak ada benda yang nak disiasat sebab laporan itu semua bohong, guna dokumen antara lain yang dicuri dari Petro Saudi dan kemudian diubahsuai.

Monday, September 11, 2017

Najib Ditangkap FBI? Pembohongan Mahathir Terus Terbongkar


Mahathir adalah seorang penipu.  Dia didakwa menipu keturunan bapanya, dia disahkan menipu punca sebenar kegawatan ekonomi 1997, berdasar fakta RCI dia menipu kerugian sebenar skandal Forex 89-94 dan pelbagai penipuan lagi didakwa dilakukan demi untuk menyelamatkan dirinya.

Mahathir juga terang-terang menipu tentang 'skandal' 1MDB.  Selepas siasaran rasmi selesai, tidak ada skandal, tidak ada wang yang hilang di udara nipis dan siasatan yang dilancarkan oleh beberapa negara ke atas syarikat tersebut adalah kerana Mahathir menghantar orangnya sendiri membuat laporan ke atas 1MDB di 7 negara asing.

Bila siasatan dilancarkan semua negara terbabit, Mahathir menuduh 1MDB telah mencemarkan nama negara walhal dia yang memalukan negara dengan menghantar orang sendiri membuat laporan agar 1MDB disiasat.  Diakhirnya, tiada satu pun yang melekat, setelah siasatan dijalankan, 1MDB tidak didakwa dimana-mana Mahkamah dalam dunia.

Friday, September 8, 2017

Mahathir Sendiri Belum Rasa Selamat


Para penyembah Mahathir berkokok bila Tan Sri Nor Mohamed Yaakob memberi kenyataan bertanggungjawab atas kerugian RM 32 billion wang rakyat dalam perjudian Forex antara 1989-1993.

Kononnya nama Mahathir sudah dibersihkan dan beliau tidak terlibat.

Tapi dalam masa yang sama, Mahathir sendiri tak merasa yang dia sudah diselamatkan dengan kenyataan Nor Mohamad Yaakob itu.  Perkara ini dibuktikan bila Mahathir datang untuk mendengar sendiri apa yang Anwar katakan dalam prosiding  berkenaan.


Kalau dah selamat, nak buat apa sibuk-sibuk lagi ye tak?

Wednesday, September 6, 2017

KLCC Boleh Kait Dgn Mahathir, MRT Tak Boleh Kait Dgn Najib? Nak Carut Boleh?


Semua orang tahun KLCC dibina dengan duit Petronas dan Petronas bukanlah harta peninggalan Iskandar Kutty kepada anaknya Mahathir.  Petronas adalah hak rakyat sepenuhnya, sebab itu Petronas tak masuk dalam Bursa Saham pun kerana itu bermaksud ia menjadi pemegang saham yang boleh jadi sesiapa saja.

Tapi itu tidak menghalang pemuja Mahathir mengaitkan bangunan itu dengan tua kutuk tersebut hanya kerana ia dibina ketika Mahathir masih jadi Perdana Menteri.

KLCC tu tak menguntungkan rakyat banyak mana pun.  1000 kali pandang KLCC tu tak pernahnya yang rakyat rasa kenyang. Sebagai perbandingan BR1M, dapat sekali pun dah boleh makan sampai terbongkang.

Monday, September 4, 2017

Mahathir Tunjuk Marhaen Di Tempat Yg Salah


Mahathir diperangkap oleh penyokongnya yang tolol.  Semalam gambar Mahathir menunggang kuda baka mahal dan memandu kenderaan mewah, menjadi troll di kalangan netizen.  Cubaan nak mendewakan Mahathir, bertukar jadi sesi cakap tak serupa bikin.

Untuk membaiki kerosakan itu, hari ini gambar Mahathir menjadi seolah rakyat marhaen dengan menaiki MRT pula disebarkan.  Konon untuk merasai 'penderitaan' rakyat marhaen.  Tak payah cakap pun tau.

Persoalannya, kenapa naik MRT untuk merasa penderitaan rakyat marhaen?  Tidakkah Mahathir sedar bahawa MRT yang dibina hasil visi Datuk Seri Najib Tun Razak itu adalah lebih luas dan selesa berbanding LRT - projek yang diserahkan kepada kroninya, hanya untuk dibail out oleh kerajaan kemudiannya

Ketaksuban Begini Memang Benar


Kegilaan manusia ke atas manusia yang lain memang berlaku di kalangan penyokong Mahathir.  Ia bukan atas alasan bahasa, pemahaman atau yang seperti itu tapi ketaksuban dalam erti kata yang sebenarnya.

Seperti posting seorang pentaksub Mahathir di FB yang menilai pahala Mahathir lebih banyak dari dosanya yang viral minggu lepas.  Itu bukan main-main, memang di kalangan puak-puak ini Mahathir dipandang seperti itu - suci dan tidak berdosa.

Jika nak dikirakan dengan fakta, siapa yang nak sokong Mahathir?

Wednesday, August 30, 2017

Puluh BIllion Hilang Dalam Skandal Forex & Mahathir Kata Biasalah? Memanglah, Bukan Duit Dia Tapi Rakyat!!


Seorang saksi dalam prosiding skandal Forex hari ini mendedahkan bahawa Mahathir kelihatan normal bila diberitahu tentang berpuluh billion wang negara yang hilang dalam skandal Forex era 90an dulu.

Apa gila berpuluh billion hilang dan Mahathir boleh buat bodoh?

Berbeza dalam kes 1MDB bila Mahathir mendakwa berlaku kehilangan wang yang besar dan dia pergi merata negara bercakap mengenainya seolah dia begitu kisahkan dengan 'wang negara' yang kononnya hilang.

Kita semua tahu sekarang tidak ada wang 1MDB yang hilang tapi Mahathir masih tidak berhenti mengulang cerita bohong itu padahal bila lebih besar jumlahnya wang rakyat yang hilang dalam skandal Forex ketika dia masih Perdana Menteri, boleh buat muka normal saja Mahathir ni.

Monday, August 28, 2017

Takde Menteri Keluar Parti Sebab Najib Terer


Marah Mahathir sebab masa Kuli lawan dia tahun 1987 yang dulu, 5 Menteri ikut menyeberang masuk Team B dan kemudian S46, sedangkan masa dia lawan Najib sekarang, seorang Menteri pun tak ikut masuk parti dia atau jadi pembangkang.

Kemudian ini yang dijadikan Mahathir alasan kebebasan bersuara dalam UMNO sudah mati. Itu bukan tanda kebebasan bersuara dah matilah dol, itu tanda Najib ni kuat sampai tidak ada menteri yang nak keluar parti menyokong kau.

Anyway, balik-balik yang Mahathir ulang itulah pertandingan 1987 bukti konon dia terbuka dan orang boleh cabar dia. Hakikatnya pertandingan 1987 tu Mahathir tak sangka akan menang nipis, maka itu, 22 tahun sebagai Presiden UMNO, sekali itulah pun orang cabar Mahathir di kerusi Presiden.

Friday, August 25, 2017

Trump Jumpa Najib, Mahathir Patut Mengaku Menipu


Apa maksud bila Presiden Donald Trump jemput Datuk Sri Najib Tun Razak datang ke White House meraikan 60 tahun hubungan USA-Malaysia bukan September nanti?  Ini maksudnya, semua dakwaan Mahathir konon Najib terlibat dalam skandal 1MDB, adalah tidak betul.

Semudah itu saja.

Trumph ni, apa pun nak kata, adalah Presiden Amerika, negara kuasa besar dunia.  Tak kebulur dia nak jumpa orang suka-suka, melainkan ada hal yang begitu penting.  Pemimpin lain sanggup bayar untuk jumpa orang pada kedudukan seperti dia tapi Najib ni dijemputnya begitu saja.

Cakap bab bayar ni, kena ingat bahawa, sebelum jadi Presiden pun Trumph memang dah kaya raya, ingat dia hairan ke dengan duit?  

Wednesday, August 23, 2017

RCI Memali: Fokus Siapa Arah Serangan


Siapa mengarahkan serangan yang mengorbankan sehingga 14 penduduk kampung dalam tragedi Memali November 1986, adalah antara banyak misteri era Mahathir yang perlu diselesaikan pentadbiran Datuk Sri Najib Tun Razak.

Menyusul ada banyak lagi misteri tapi ikut turn lah

Jangan sangka rakyat lupa dengan isu ini.  Ramai terkorban dalam kejadian tersebut, mesti ada yang bertanggungjawab.  Tinggal lagi selama hari ini rakyat diugut dengan ISA kalau mendesak sangat jawapan kepada banyak persoalan dalam isu Memali ni.  

Itu saja sebabnya, bukan sebab lupa.

Monday, August 21, 2017

RCI Forex: RM 31.5 Billion Yang Lesap Ni, Keturunan Siapa Nak Ganti?


Seorang saksi dalam pendengaran prosiding RCI Forex hari ini mengesahkan bahawa secara keseluruhannya Bank Negara aka rakyat Malaysia, kehilangan RM 31.5 billion dalam kerugian forex 1992.

Penulis tidak begitu arif tapi kalau nilai waktu itu RM 31.5 billion, maka nilanya pada hari ini besar kemungkinan adalah beratus-ratus billion - tidak kurang.

Tambah memeranjatkan, kerugian ini disembunyikan dalam bentuk rizab menurut Abdul Aziz Abdul Manaf yang pada waktu kejadian adalah Pengurus Akaun di Bank Negara,

Friday, August 18, 2017

Tukar Panel RCI: Apa Yang Mahathir Cuba Hide Kan?


Hujung-hujung ini Mahathir suka mempamerkan dirinya sebagai seorang yang terbuka.  Terbuka untuk disoal, terbuka untuk disiasat, terbuka untuk segalanya.  

Bagaimanapun, keadaan tidak jadi seperti yang Mahathir inginkan kerana dia bukanlah terbuka manapun, tertutup, berahsia dan sorok selagi boleh, sudah menjadi amalan Mahathir zaman berzaman.

Tidak ada siapa yang mampu mengubah keadaan itu - sudah jadi darah daging.

Sebab itu jangan hairan kenapa setelah program Nothing To Hide 2.0, medan dimana Mahathir sepatut membuktikan keterbukaannya diadakan, rakyat masih tidak jelas tentang banyak perkara.  Memali, Anwar dan sebagainya, waima 1MDB pun rakyat masih tidak jelas, apa dia dari sudut pandang Mahathir?

Wednesday, August 16, 2017

Parti Bunga Memang Sewel Pun


Muhyiddin kata hanya orang sewel saja akan sabotaj majlis sendiri - merujuk kepada kekecohan yang berlaku dalam program Nothing To hide 2.0 kelmarin..  

Kita nak jawab memang parti yang Muhyiddin tu sewel pun, tak hairan kalau sabotaj majlis sendiri. 

Nak cerita ni, kekecohan program yang tersebut - kalau betul-betul tercedera Mahathir hari tu - seperti yang digambarkan Ketua Armada tu, memang akan dapat simpati rakyatlah.   

Buktinya, takde sebiji benda asing pun menghala ke arah Mahathir bila kekecohan bermula tapi entah kenapa budak Armada kata objek tu semua memang dituju kepada Mahathir.  Jelas mereka memang dah ready dengan jawapan, tujuan untuk dapat simpati politik kalau jadi apa-apa kepada Mahathir.

Memang parti sewel lah.

Monday, August 14, 2017

Mahathir Kecewa, Satu Soalan Pasal 1MDB Pun Orang Tak Tanya


Kalau ikut faham dunia Mahathir, semua orang di Malaysia ini begitu taksub dengan 1MDB.  Siang malam takde cerita lain kita di Malaysia ini, 1MDB, 1MDB dan 1MDB.

Mungkin budak-budak serpihan UMNO dalam KCD memberitahu dia bahawa media sosial hari ini penuh dengan ketaksuban rakyat tentang 1MDB.

Justeru, Mahathir dengan angkuh mengadakan program Nothing To Hide 2.0 dan serah kepada budak mentah 25 tahun untuk mengendalikannya. sebab berasa yakin bahawa jawapan kepada banyak persoalan yang berkisar di sekitar 1MDB ialah apa yang rakyat mahukan sekarang.

Friday, August 11, 2017

Pencuri Wang Rakyat Yang Sebenarnya Ialah Orang Lari Bayar Cukai, Bukan 1MDB!!


Kita puji dan sanjung dengan sepenuhnya tindakan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) menyerbu syarikat yang ada kaitan dengan anak-anak Mahathir.  Ini adalah patut dilakukan kerana membayar cukai adalah 

Mahathir macam bagus gebang sana tak kena sini tak kena, sana curi, sini songlap dan sebagainya.  Apa rupanya, ada kemungkinan syarikat anak dia sendiri mengelat dari bayar cukai.

Dikatakan lepas ini, ada lagi syarikat berkaitan Mahathir (MLC) yang akan diserbu LHDN atas sebab yang sama, baguslah.

Wednesday, August 9, 2017

PAS Sudah, Mahathir Bila Nak Jumpa Arul Kanda?



Dari dulu, dari sejak mula 1MDB ini diskandalkan Mahathir dan pembangkang, satu persoalan yang bermain di kepala rakyat ialah, kenapa Mahathir tak berjumpa sendiri dengan CEO 1MDB, Arul Kanda dan bertanya sendiri semua persoalan yang bermain di kepalanya.

Arul adalah orang yang paling tepat untuk menjawab semua persoalan Mahathir tentang 1MDB, ibarat dalam istilah perubatan, kalau 1MDB ini pesakit, Arul Kanda ialah doktor yang merawatnya.

Entah kenapa Mahathir menyalak mahu Datuk Sri Najib Tun Razak pula menjawab isu berkaitan 1MDB bila beliau tidak terlibat secara langsung dalam urusan seharian syarikat tersebut.  Najib hanya Pengerusi Lembaga Penasihat dan tidak terlibat dalam urusan 1MDB sehari-harian.

Monday, August 7, 2017

Arah Polis, Salahguna ISA - Mahathir Perlu Jawab Atau Saman Kalau Tidak Benar


Pendedahan bahawa Mahathir menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) untuk memaksa perletakan jawatan Datuk Seri Zahid Hamidi sebagai Ketua Pemuda UMNO pada tahun 1998, adalah satu tuduhan yang serius.

Ini dakwaan salah guna kuasa, dakwaan sama yang menghumban Anwar ke dalam penjara selama 5 tahun.

Kalau benar dakwaan ini bermaksud Mahathir boleh dipenjarakan, kalau tidak benar, Mahathir boleh mengambil tindakan saman - mana satu pilihan Mahathir?

Apatah lagi yang buat dakwaan ini ialah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak - musuh nombor 1 Mahathir.  Inilah peluangnya Mahathir untuk menjejaskan imej Najib kalau apa yang didakwa itu tidak benar melalui proses undang-undang.

Saturday, August 5, 2017

Zahid Buktikan Mahathir Mudah Terluka



Sehari sudah lamanya sejak Timbalan Perdana Menteri, Datuk Sri Zahid Hamidi mendedahkan bahawa beliau mempunyai bukti dalam bentuk rakaman suara akan rancangan Mahathir untuk menggulingkan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Kenyataan ini adalah sebagai tindak balas kepada tuduhan Mahathir kononnya Zahid pernah berjumpa dengannya untuk menjatuhkan Najib - 10 hari selepas dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri yang baru.

Orang gila mana yang percaya Zahid nak jatuhkan Najib hanya selepas 10 hari dilantik ke jawatan nombor 2 tinggi dalam kerajaan?

Setakat artikel ini ditulis, Mahathir belum lagi membuat sebarang kenyataan menafikan apa yang Zahid cakap. Biasanya Mahathir cepat menjawab kalau dirinya menjadi sasaran serangan pemimpin UMNO, cuma tidak dalam hal ini.

Wednesday, August 2, 2017

Siapa Mahathir Mahu Tipu, Dah 20 Tahun PKR Persoal Keturunannya


Kata Mahathir, asal usul keturunannya tidak pernah dipersoalkan sesiapa dan Datuk Sri Zahid Hamidi adalah orang pertama yang melakukannya apabila membuat pendedahan bahawa nama sebenar Mahathir ialah Mahathir a/l Iskandar Kutty, bukan bin Mohamad seperti yang kita tahu.

Ini sebenarnya tidak benar. Mahathir mungkin sudah terlalu tua untuk mengingati bahawa Anwar dan PKR sudah 2 dekad mempersoalkan keturunannya dengan niat mencabar kelayakan Mahathir mengetuai sebuah parti Melayu  seperti UMNO pada ketika itu.

Antara perkara pertama yang Anwar sebut dalam ceramah reformasinya sebaik dipecat tahun 1998 dulu ialah perkataan mamak bendahara, merujuk kepada dia - mamak bangsanya, bendahara jawatannya (Perdana Menteri)

Monday, July 31, 2017

Terjawab Misteri Bagaimana Anandha & Arumugam Boleh Jadi Kaya


Ramai orang boleh faham kenapa Vincent dan Francis boleh jadi kroni kepada Mahathir dan kepada mereka diserahkan projek-projek infrastruktur yang kemudiannya lingkup dan terpaksa dibail out oleh kerajaan.

Mereka ini asal-asal memang dah kaya raya dan Bukit Bintang saja boleh dikatakan dibahagi 2 antara mereka.  Malah dikatakan pada satu ketiks mereka ada pengaruh dalam MCA dan Gerakan, sebagai Funder dan sebagainya melalui persatuan perniagaan tertentu.

Begitu juga Syed Mokhtar, Halim Saad dan sebagainya tu yang turut dikaitkan sebagai kroni Mahathir oleh DAP dan PKR.

Yang jadi persoalan ialah, bagaimana Anandha dan Arumugam juga boleh jadi kaya dibawah Mahathir?  Siapa mereka ini dan asal usul macam mana sehingga menjadi pilihan Mahathir untuk dikayakan.

Arumugam dikatakan mula membina empayar kekayaan apabila menerima kontrak membeli 88 pesawat terpakai A4 Skyhawk dari USA, kurang separuh saja digunakan manakala baki tersadai di padang pasir Arizona, konon sebagai sumber spare part.  Kemudian, kaitan dengan R&D projek kereta elektrik Proton di London.  

Ini semua katanya punca kaya raya.  Berbaloi menyerah ladang penuh kuda di Argentina untuk digunakan Mahathir pada bila bila masa dia suka - secara percuma.

Friday, July 28, 2017

Mahathir Memang Sengaja Tak Mahu Pakatan Didaftarkan


Penolakan Pendaftar Pertubuhan ke atas cubaan untuk mendaftarkan Pakatan Harapan hari ini memang sudah dijangka.

Selain soal logo yang tidak menyebut "Pakatan", nama Harapan itu sendiri pun sudah digunakan oleh sekurang-kurangnya 2 parti politik yang lain - satu di Semenanjung dan satu lagi di Sabah.  Tapi anehnya Mahathir hanya menyebut logo saja, nama tu yang bertindih dengan parti lain, dia tak sebut.

Ramai percaya Mahathir guna strategi secara berperingkat.  Hari ini logo, esok nama pulak, lepas tu yang salah RoS, konon tak benar Pakatan di daftarkan.

Justeru, ini bermaksud Mahathir memang sengaja tidak mahu melihat Pakatan didaftarkan dan bakal menyalahkan RoS di atas kegagalan tersebut.  Modus operandinya sama saja seperti Pakatan Rakyat dulu dimana sampai ke sudah tidak didaftarkan juga dan yang disalahkan ialah RoS.

Selain bermain masa, Mahathir tau partinya akan berhadapan lebih banyak masalah kalau digandingkan dengan DAP dalam satu Pakatan.  DAP pun macam itu juga tapi sebab nak kelirukan rakyat, pura-puralah macam nak daftar sangat tapi tak boleh kerana konon RoS menghalang.

Thursday, July 27, 2017

Tolak Bertanding Di Pekan - Kalau Takut Tu, Cakap Sajalah Mahathir


Cabar mencabar bertanding dimana ni, adalah Mahathir yang mulakan dulu.  Jangan ada orang tanya soalan yang dia tak boleh nak jawab saja, mesti dicabarnya orang itu bertanding di Langkawi.  Konon dia nak bertanding di Langkawilah tu dan pasti menang.

Tujuan asal cabar mencabar ni sebab nak alih isu, tapi sekarang dah jadi perangkap kepada Mahathir pulak bila orang yang dia cabar tu, mencabar dia semula agar bertanding di Pekan - kawasan Datuk Sri Najib Tun Razak sejak 41 tahun yang dulu.

Dah tak boleh Mahathir nak menjawab semula.  Dibangkitlah isu hantu raya dan sebagainya, benda bodoh-bodohlah senang cakap.

Wednesday, July 26, 2017

RCI: Kiri Kena, Kanan Pun Mahathir Kena



Wan Azizah semalam berikrar bahawa Mahathir tetap tdak akan terlepas dari siasatan Suruhanjaya Diraja mengenai kerugian Forex antara 1989-1994.

Ini bermaksud, siapa pun menang dalam PRU14 yang akan datang, Mahathir akan tetap kena.

Jadi apa agaknya komen Mahathir dan anjing-anjingnya tentang isu ini?  Jika pentadbiran sedia ada mahu menyiasat skandal tersebut disifatkannya sebagai bermotifkan politik, bagaimana pula keputusan Pakatan melakukan perkara yang sama kalau menang?

Mungkin Mahathir tidak begitu mengendahkan kenyataan Wan Azizah ini kerana dia berfikir mampu memastikan perkara itu tidak berlaku.  Tapi jangan lupa, orang yang berdendam dengan Mahathir dalam Pakatan itu ada ramai, bukan Wan Azizah seorang.

Monday, July 24, 2017

Gelaran Top Dog Untuk Dilihat Setaraf Najib Rupanya


Kalau siapa perasan, sebelum menggelarkan diri sendiri sebagai Top Dog, Mahathir menjelaskan bahawa jawatannya sebagai Pengerusi dalam Pakatan Harapan adalah setaraf dengan Najib - lepas itu baru gelaran Top Dog ini keluar.

Maksudnya, Mahathir sama diri dengan anjing ini, semata-mata kerana nak dilihat setaraf dengan Najib.  Sampai macam itu sekali!!

Ini disokong pulak dalam kenyataan semalam, bila Mahathir mendakwa projek MRT yang dibina Najib ini adalah meneruskan apa yang dia pernah buat dulu.  Mana pulak samanya, Mahathir buat MRT, kecik sempit dan laluan pendek pendek, sedangkan Najib buat MRT, besar, selesa dan laluan pun lebih panjang.

Tuesday, July 18, 2017

Mahathir Pengerusi Untuk Elak Harta Dilahap Proksi


Strategi Mahathir mengumpul kekayaan ialah dengan meletak harta dibawah nama orang lain - proksi dan trustees.  Bukti paling jelas sudah tentulah ketika Mahathir menyerah lebih RM 1 billion wang dan harta UMNO ke tangan Paklah sewaktu proses peralihan kuasa tahun 2003-2004 melalui proksinya bernama Nordin Bachik dan Nor Mohamed Yaakob.

Tidak timbul pun persoalan kenapa wang dan harta UMNO tidak dimasukkan ke dalam akaun parti seperti yang Mahathir sibuk persoalkan sekarang.  Dia sendiri pun ketika jadi Presiden UMNO, tidak meletak wang dan harta UMNO dalam akaun parti lagi mau persoal orang lain.

Justeru, amat penting untuk Mahathir dilihat terus relevan dalam politik atau harta-hartanya ini akan lesap dilahap proksi-proksi yang menjaganya.  Kuda-kuda Mahathir yang berbelas ekor di dalam dan luar negara itu, hanya akan jadi daging korban hari raya haji nanti kalau Mahathir diberi jawatan tanpa peranan dalam Pakatan.

Monday, July 17, 2017

Mahathir Bukan Tersasul, Ambil Peluang Hina Mat Sabu


Banyak diperkatakan konon Mahathir tersasul menyebut Mat Sabu sebagai Presiden UMNO pada hari perasmian lambang Pakatan tersebut yang baru minggu sudah.

Sebetulnya Mahathir bukan tersasul tapi dia sengaja mengambil peluang untuk menghinakan Mat Sabu dan UMNO dalam masa yang sama.  Di antara 4 Presiden parti dalam Pakatan Harapan, Mat Sabu adalah yang paling ke bawah, dia wakil rakyat pun bukan, belajar tinggi pun tidak.

Justeru, peluang mendapat coverage media yang besar pada hari perasmian Pakatan Harapan itu digunakan Mahathir untuk menghinakan Mat Sabu (dan UMNO) secara tidak langsung.

Friday, July 14, 2017

DAP Lantik Mahathir Sebagai Pengerusi Pakatan Harapan?


Ketika Pakatan memerintah Perak, DAP tidak perlu melantik orangnya sendiri sebagai Menteri Besar, sebaliknya mereka memilih Nizar dari PAS untuk mengisi jawatan itu.

Apa yang DAP perlu lakukan ialah mengawal Nizar untuk mengikut semua kehendak mereka dan melaksanakan arahan mereka.  Hasilnya, ada perkampungan cina yang mendapat hak menduduki tanah sehingga 999 tahun.

Nizar tidak ada pilihan kerana sekalipun dia Menteri Besar tapi kedudukannya ditentukan DAP yang mempunyai majoriti paling besar di kalangan 3 parti Pakatan Rakyat ketika itu.

Inilah halnya yang berlaku dalam organisasi baru Pakatan Harapan yang diumumkan Mahathir petang tadi.  Tiga jawatan tertinggi Pakatan Harapan, tidak terdapat wakil DAP sekalipun parti itu mempunyai jumlah kerusi tertinggi.

Wednesday, July 12, 2017

Kalau Masuk Penjara Pun Hanya Mahathir Seorang


Mahathir cuba membabitkan pemimpin Pakatan lain dalam RCI Forex yang bakal menyiasat  skandal kehilangan beratus billion wang rakyat semasa dia masih menjadi Perdana Menteri dekad 90-an yang dulu.

Tidak sukar melihat motifnya, Mahathir cuba menyeret pemimpin pembangkang lain dalam perkara tersebut supaya isu ini menjadi besar dan bukan dia saja yang terlibat.  Tapi jelas, tidak ada pemimpin Pakatan lain yang merasakan ada kaitan dengan skandal tersebut, hanya Mahathir seorang.

Justeru, tidak wujud keperluan sama sekali untuk mereka masuk campur dalam hal ini dan membiarkan Mahathir terkontang kanting bercakap mengenainya sendirian.  

Monday, July 10, 2017

DAP Yang Bersungguh-Sungguh Nak Penjarakan Mahathir


Mutakhir ini Mahathir gemar memberi persepsi bahawa Najib mahu memenjarakannya.  Di sana sini Mahathir bercakap tentang penjara.

Logik akal, buat apa nak memenjarakan Mahathir - si tua bangka yang boleh menerima gelaran Allahyarham pada bila-bila masa.  Benar, jodoh maut bukan kira tua muda tapi ini tua 92 tahun yang kita cakapkan, kalau yang lebih muda pun belum tahu lagi, apatah lagi dia yang setua itu.

Penulis tidak rasa Najib mahu memenjarakan Mahathir dengan menubuhkan RCI Forex ini.  Niat beliau hanya untuk mencari jawapan kepada kehilangan beratus billion wang negara dalam skandal Forex era 90-an dulu sebab ini melibatkan wang rakyat.

Mahathir dulu menyorokkan perkara ini dari pengetahuan rakyat dan selaku Perdana Menteri semasa, Najib bertanggungjawab mendedahkannya kepada rakyat siapa sebenarnya yang bertanggungjawab dan nilai sebenar duit yang lesap.

Saturday, July 8, 2017

U-Turn Terlalu Kebudakan, Mahathir Manusia Munafik


Balik dari London, perkara pertama yang Mahathir lakukan ialah menafikan dia pernah approve Anwar sebagai Perdana Menteri dan pendakwaan ke atas bekas Timbalannya itu adalah satu konspirasi politik seperti yang dilaporkan akhbar The Guardian sebelum ini.

Seterusnya menjadikan Mahathir bukan raja U-Turn tapi manusia munafik.  Ini bukan pertama kali, dah banyak kali Mahathir cakap berpusing-pusing macam ini.  Kalau pertama kali, bolehlah kita dakwa U-Turn, beberapa kali jadi roundabout, kalau dah setiap kali, itu munafik namanya.

Apa yang dibuat Mahathir ini menjadikan gelaran raja U-Turn itu nampak terlalu kebudakan.

Wednesday, July 5, 2017

Gerakan Reformasi Juga Dilaporkan Di Seluruh Dunia, Mahathir Tak Malu Ke?


Mahathir bangga bila dakwaan konon duit 1MDB hilang, dilaporkan di seluruh dunia, katanya ini bukti yang memalukan negara.  Hakikatnya, tak sampai 10 buat akhbar pun buat laporan tersebut dengan separuh darinya berasal dari Amerika Syarikat sendiri.

Bumi ini ada lebih 160 negara di dalamnya.

Dakwaan siapa pun boleh buat dakwaan, yang penting bukan dakwaan tu tapi kebenaran disebaliknya.  Apatah lagi dengan berita bahawa gerakan media asing ini dibiayai oleh Mahathir sendiri.

Apa sekalipun, nak juga diingatkan Mahathir ini bahawa ketika gerakan reformasi sedang memuncak, ia turut dilaporkan di seluruh dunia.  

Skandal Forex yang melesapkan beratus billion wang negara dan kematian auditor BBMB di Hongkong juga turut dilaporkan di seluruh dunia - semua ini berlaku pada zaman Mahathir jadi Perdana Menteri, Mahathir tak rasa malu ke?

Monday, July 3, 2017

Mahathir Memaafkan Bila Dia Yg Sepatutnya Minta Maaf


Sejak menyokong Pakatan aka menjilat kembali ludahnya sendiri, ramai orang bercakap tentang Mahathir, majoritinya buruk dan tidak baik.  Bukan salah yang bercakap pun, tapi ia adalah puncanya dari Mahathir sendiri.

Dia yang berpuluh tahun ajak rakyat jangan sokong Pembangkang demi agama bangsa dan negara kononnya, tapi bila kerajaan BN hari ini tidak menyebelahinya, dia mahu rakyat sokong pembangkang pulak, apa gila macam itu?

Tak hairan ramai cakap buruk pasal Mahathir kerana marah diperbodohkan Mahathir selama hari ini kecuali pentaksubnya yang buta hati sama sekali.

Justeru bila Mahathir kononnya memaafkan semua pihak yang memfitnahnya sejak jadi pembangkang, tiada siapa yang terasa dimaafkan dengan kenyataan seperti itu.  Sepatutnya Mahathir yang minta maaf kerana selama hari ini mengelirukan rakyat.

Sunday, July 2, 2017

Kalau Mahathir Tak Masuk Pakatan Pun, RCI Akan Tetap Diadakan


Penyokong Mahathir mengatakan bahawa, RCI Forex ini satu konspirasi politik bagi menjatuhkan bekas Perdana Menteri itu.  Kata mereka, kalau Mahathir tidak keluar UMNO, menubuhkan parti baru dan masuk Pakatan, RCI Forex ini tidak akan diadakan.

Tanggapan itu sebenarnya salah.  Yang betulnya, Mahathir sokong kerajaan atau tidak sokong kerajaan, RCI ini akan tetap diadakan kerana rakyat mahu tahu berapa dan siapa yang menyebabkan kerugian beratus billion ringgit kepada negara dalam skandal ini.

Sejarahnya, sejak menjadi Perdana Menteri pada tahun 2009, Datuk Sri Najib Tun Razak telah mengadakan 2 RCI -  masuk yang ini akan jadi kali ketigalah.

Kali pertama pada tahun 2010 tentang kematian Teoh Beng Hock dan kali kedua tentang Projek IC di Sabah.  RCI berkaitan projek IC di Sabah ini sangat dekat dengan Mahathir sebab dia dituduh sebagai dalang di sebalik skandal tersebut.  Mahathir memang nampak geram dengan keputusan kerajaan mengadakan RCI ini dan dia banyak memberikan alasan tidak ingat semasa disoal siasat.

Saturday, July 1, 2017

Bagaimana Kalau Mahathir Tak Balik Dari London?


Hari in genap seminggu sejak Mahathir meninggalkan Malaysia untuk melawat anak-anak dan cucu-cucunya yang konon tidak boleh balik beraya di London.

Tak boleh balik Malaysia tapi semua sekali angkut (termasuk yang menetap di Malaysia) pergi London beraya?  Siapa bodoh saja percaya tu?  Gaya hidup macam ini kalau dikaitkan dengan keluarga diraja Arab, boleh faham. ini Mahathir, kononnya marhaen dan sebagainya.

Apapun, lepas genap seminggu ni, sudah ramai bimbang Mahathir tidak akan balik untuk berhadapan dengan RCI Forex yang bakal berlangsung tidak lagi.  Difahamkan ada saksi yang nampak ketika nak pergi, Mahathir bawa beg yang luar biasa banyak, seolah nak menetap terus.

Thursday, June 29, 2017

Dakwaan Merinda Kerr Pulang Barang Kemas, Mungkin Tipu Atau Sengaja Diperbesarkan


Tujuan utama Mahathir berkonspirasi sehingga ke tahap membayar kepada pelobi di Amerika Syarikat ini sebenar, mahu mengajak pihak yang tidak ada kaitan  untuk masuk campur dalam usahanya menumbangkan Datuk Sri Najib Tun Razak.

Yang disasarkan Mahathir ialah golongan selebriti Hollywood yang ada kaitan dengan Riza atau Jho Low kerana mereka ini ada pengaruh besar terutama dalam media sosial.  Dalam saman DoJ yang pertama, selebriti Leonardo Di Caprio disasarkan sementara dalam saman DoJ yang kedua ini, Merinda Kerr pula.

Mahathir mahu pengikut Leonardo dan Merinda Kerr bercakap tentang isu ini, secara tidak langsung memberinya peluang untuk berkata "lihat, isu 1MDB ini telah memalukan negara"!!  Tak sedar, dialah sebenarnya punca kepada segalanya.

Friday, June 23, 2017

Mahathir Nak Jatuh Najib Untuk Jadikan Dirinya Sebagai Perdana Menteri


Mahathir tidak menafikan bahawa dia bersedia untuk menjadi Perdana Menteri semula.  Kenyataan ini bermaksud perjuangan Mahathir selama dia menyerang Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini adalah untuk kepentingan peribadinya sendiri.

Bukan sebab rakyat sama sekali.

Kali ini bukan lagi tentang orang lain jadi PM dan dia mengawal macam remote control di belakang, tapi dia sendiri tu yang nak jadi PM.

Thursday, June 22, 2017

Busuk Punya Mahathir, Hari Raya Pun Nak Suruh Keluarga Bertekak Pasal Politik


Parti Mahathir terang-terang mahu rakyat - sepanjang cuti raya ini, bercakap tentang dakwaan terbaru DoJ yang antara lain menuduh Datin Sri Rosmah menerima cincin bernilai jutaan ringgit dari Jho Low.

Nama Rosmah pun takde dalam laporan DoJ tu tapi Mahathir mahu rakyat menggunakan peluang bercuti dan bertemu sanak saudara yang jarang berjumpa untuk bercakap hal fitnah politik ini.

Ini apa punya busuklah orang tua ni?  Dahlah bulan puasa menabur fitnah, hari raya pun nak rakyat bertekak pasal politik juga?

Walhal hari raya ni masa untuk mengeratkan silaturrahim di kalangan ahli keluarga, bukan bertekak pasal politik apatah lagi yang berbaur fitnah seperti ini.

Monday, June 19, 2017

DoJ: Mahathir Terlupa Perkara Penting - BUKTI


Difahamkan kenyataan media DoJ baru-baru ini mengandungi lebih 250 mukasurat.  Banyak benda yang disentuh dalam itu mengenai kononnya harta yang diperolehi dari wang 1MDB yang dicuri.

Beli kapal layarlah, beli lukisanlah dan beli barangan kemaslah.  Padahal, tidak ada duit 1MDB yang hilang dan orang yang disebut itupun (Jho Low), memang diketahui seorang jutawan sebelum 1MDB wujud pun.

Mahathir dikenal pasti dalang utama disebalik kenyataan tersebut melalui Yayasan Clinton - seperti didedahkan Malaysia Today dan semua rakyat Malaysia tidak begitu mengambil tahu tentang perkara yang jelas konspirasi politik semata-mata.


Apa pun, dari beratus mukasurat, Mahathir terlupa meletakkan penanda aras yang penting untuk mana-mana pendedahan seperti itu - BUKTI.  Hanya kerana ia disiarkan oleh DoJ, bukan  bermaksud itu adalah BUKTI kerana walau di Amerika sekalipun, pengadilan dilakukan di Mahkamah, bukan DoJ.

Friday, June 16, 2017

DoJ: Semua Orang Tahu Kerja Mahathir


Tindakan undang-undang sivil DoJ ke atas beberapa individu dan organisasi seperti dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam, sebenarnya tidak langsung ada kena mengena dengan kerajaan Malaysia dan 1MDB.

Individu dan entiti yang dinamakan dalam saman tersebut, Jho Low Teck, Low Taek Szen, JW Hospitality Ltd., FFP Ltd, Mubadala Development Company PJSC, Viceroy Hotel Group dan Jynwel Capital Ltd, langsung atau tidak langsung, sama sekali tidak ada kaitan dengan kerajaan Malaysia dan 1MDB.

Justeru, ramai melihat ini hanyalah ulangan kepada plot politik yang sama tahun lepas.  Buktinya, selain Mubadala, lain-lain individu dan entiti yang dinamakan dalam saman kali ini adalah sama dengan saman tahun lepas.

Wednesday, June 14, 2017

Apa Bukti 2 Exco Armada Ada Kaitan Dengan UMNO?


Semua orang tahu, demokrasi, kebebasan bersuara adalah pantang besar kepada Mahathir.  Semasa dalam UMNO, 2 perkara itu hampir menyebabkan dia kalah pemilihan tahun 1987.  Tersedar dari tu, Mahathir haramkan UMNO, tubuh baru dan perkenal sistem kuota.

Dengannya (sistem kuota), hampir mustahil untuk sesiapa mencabar jawatan Mahathir.

Justeru, bila berlaku pemberontakan 2 Exco Armada dalam partinya sendiri, sikap diktator Mahathir terserlah.  Dia mengarahkan anaknya, Mukhriz buat kenyataan bahawa 2 Exco itu akan dihadap ke jawatankuasa disiplin PPBM, kononnnya ini orang UMNO.

Monday, June 12, 2017

Mukhriz Cakap Tak Serupa Bikin!!


Media melaporkan Mukhriz akan membawa Exco Armada Bersatu, Muhammad Hafiz Azhar ke Lembaga Disiplin parti itu kerana mengkritik bapanya dan dia sendiri baru baru ini.  

Hafuz kelmarin mengadakan sidang media bersama kumpulannya dalam Bersatu, mempersoalkan sumber kekayaan Mahathir anak beranak dan skandal Muhyidddin Yassin bersama apa yang dulu, isteri orang.

Kita semua masih ingat, ketika dibuang dari UMNO, Mukhriz ke hulu ke hilir mendakwa bahawa tindakan itu diambil kerana dia berani bersuara menentang Presiden UMNO dalam isu 1MDB dan UMNO sudah tidak demokratik lagi kerana menghalang kebebasan bercakap.

Friday, June 9, 2017

Orang Felda Masih Ingat Sengsara Hidup Dibawah Mahathir


Cakap-cakap konon masyarakat Felda akan menolak kerajaan BN berikutan kemelut yang berlaku antara Isa Samad dan Zakaria Arshad dalam FGV, tidak lebih dari cakap politik semata-mata.

Memang di kalangan peneroka Felda bukan semua menyokong kerajaan tapi Pakatan bukanlah pengganti terbaik kepada BN dalam hal menjaga kebajikan peneroka Felda.  Felda ni kita kena ingat, ia berkaitan dengan orang Melayu dan tanah, apa kelebihan Pakatan dalam dua isu itu?

Lagipun dengan Mahathir sedang menawarkan diri untuk menjadi Perdana Menteri semula, ingat orang Felda nak sokong Pakatan ke?  Orang Felda belum lupa lagi kesengsaraan mereka semasa Mahathir jadi Perdana Menteri dulu terutama bila harga getah jatuh ke paras 50 sen sekilo hujung 90-an dulu.

Ingat orang lupa ke?  Memanglah turun naik harga getah bukan di tangan Mahathir tapi apa yang kerajaan Mahathir lakukan untuk meringan beban peneroka waktu itu?  Takde apa, sehingga ramai peneroka terpaksa membuat lebih dari 2 kerja untuk menampung kehidupan waktu itu.

Wednesday, June 7, 2017

Muhyiddin Catat Sejarah Disaman Bekas Ahli Parti Belum Setahun Usianya


Huru hara dalam Bersatu mencatat sejarah baru semalam bila seorang bekas ahli Bersatu Rembau, menyaman bekas Presidnnya Muhyiddin Yassin kerana memfitnah.

Menarik dalam kes saman itu kerana dalam sejarah politik negara ini rasanya, belum pernah berlaku keadaan yang seperti ini untuk sebuah parti baru macam Bersatu - belum pun setahun usianya.

Sebelum Presidennya disaman semalam, Bersatu mengalami pelbagai pergolakan seperti ahli keluar parti secara beramai-ramai, pengasas pun keluar parti, bahagian yang tidak diuruskan dengan baik, isu kronisma dan sebagainya. 

Monday, June 5, 2017

Perdana Menteri: Impian Mahathir Berkubur, Anwar Tunjuk Jalan Keluar


Pandai akhbar-akhbar memilih tajuk berhubung komen Anwar ke atas hasrat Mahathir untuk menjadi Perdana Menteri buat kali kedua.

Bukanlah dengan mengatakan sedemikian, hebat mana pun Anwar tu. Dia pun lebih kurang Mahathir juga - tidak layak untuk bercakap siapa patut atau tidak patut menjadi Perdana Menteri, apatah lagi masih bergelar banduan yang sedang menjalani hukuman kerana meliwat.

Orang macam ini nak sembahyang Jumaat pun tak wajib (sebab tak merdeka) apatah lagi nak cakap siapa patut tak patut jadi Perdana Menteri.  Dosa pahala memilih peliwat jadi pemimpin ni kita cakap kemudianlah, kang jadi panjang pulak cerita tentang Mahathir ni.

Friday, June 2, 2017

Hantu Raya Saja Makan Tak Kenyang-Kenyang Ni


Bukan rahsia malah banyak dicakapkan dimana-mana, ketika diminta mengulas tentang perletakan jawatannya sebagai Perdana Menteri lebih 14 tahun dulu, Mahathir antara lain memetik pesan ibunya, agar dia, "berhenti makan sebelum kenyang".

"Pesan" itu begitu hebat diperkatakan, sehingga ada orang ingat, itu memang pesan asal dari ibu Mahathir sedangkan hal yang sebenarnya, itu adalah sunnah Rasulallah saw tapi Mahathir mengaitkan itu dengan ibunya.

Apa pun, tak kisahlah tentang itu, yang pentingnya sekarang, dengan Mahathir bercita-cita untuk kembali menjadi Perdana Menteri ni, kita hairan apa benda makhluknya Mahathir ni yang "tak kenyang-kenyang"?  Tahu kita, hantu raya saja yang makan tak kenyang-kenyang ni.